Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzorce užívání návykových látek u aktivních hudebníků v hudebních skupinách na Benešovsku
Olišarová, Pavlína ; Šejvl, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kulhánek, Adam (oponent)
Východiska: Užívání návykových látek u hudebníků je častým jevem. Tento jev však popisují většinou jenom sami hudebníci ve svých autobiografiích. Odborných prací, které by se tomuto fenoménu věnovaly, je málo. Je spoustu faktorů, které na hudebníky působí a dovedou je až k užívání návykových látek. I přesto, že je tento fenomén tak rozšířený, je brán jako samozřejmost a jen málo kdo mu věnuje pozornost. Cíl: Cílem práce je zjistit a popsat vzorce užívání návykových látek u aktivních hudebníků v hudebních skupinách, které mají základnu na Benešovsku, ale hrají i mimo tuto oblast. Metody výzkumu: Data byla sbírána formou polo strukturovaného rozhovoru. Pomocí stránky bandzone byl udělán seznam hudebních skupin, které splňovaly stanovená kritéria. Tyto skupiny byly následně hledány na facebooku pro zjištění jejich aktivity. Zde byly také následně osloveny. Do výzkumu se zapojilo 9 oslovených hudebníků. Odpovědi z rozhovorů byly zaznamenány rovnou ručně. Při zapisování dat byla provedena transkripce. Následně byla data analyzována prvky zakotvené teorie. Pomocí otevřeného kódování byly důležitým tématům v textu přiřazeny kódy. Tato témata byla pomocí axiálního kódování propojována v kategorie. Pomocí těchto kategorií byly následně zjišťovány a popsány vzorce užívání návykových látek u aktivních...
Role žen v historii českého punku
Římanová, Jana ; Vaněk, Miroslav (vedoucí práce) ; Diestler, Radek (oponent)
Diplomová práce zkoumá roli žen v historii českého punku. V úvodní části práce je popsána historie a vývoj punku ve světě. V této části jsou vysvětleny významy pojmu punk jako subkultura (v terminologii pozdějších výzkumů scéna) a punk jako hudební žánr. Popsána jsou specifika ženské punkové módy a stylu. Jsou uvedeny role, ve kterých se ženy v punkové scéně realizují a typické ženské role v hudebních skupinách. Součástí teoretické části práce je stručný popis historie punku na území České republiky a zapojení žen v české punkové scéně. Jako jeden z hlavních zdrojů při vypracování diplomové práce byly využity rozhovory vedené metodou odvozenou od metodologie orální historie. Dílčím cílem práce bylo ověření použitelnosti analytického programu Atlas.ti pro analýzu orálně-historických interview. Tento software byl využit pro analýzu výzkumných rozhovorů. Druhá polovina práce se zabývá interpretací témat obsažených v rozhovorech. Věnuje se specifickým oblastem života v souvislosti s punkovou subkulturou jako jsou důvody, které přivedly ženy k punku, role přátel a vztahů, setkání punkového myšlení s autoritou v podobě rodičů a školy. Dále se práce zabývá transformací punkových názorů v dospělosti ve vztahu k zaměstnání a vlastní rodině. Poslední část interpretace se věnuje ženským rolím, které byly v...
Hobojová skupina Symfonického orchestru Českého rozhlasu.
Pavlíček, Lukáš ; MIHULE, Jiří (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
Diplomová práce o hobojové skupině Symfonického orchestru Českého rozhlasu představuje první prosopografický přehled hobojistů v letech 1926?2014, kteří byli v orchestru zaměstnáni, či dlouhodobě vypomáhali. Biografický soupis hobojistů a katalogy jejich sólových rozhlasových nahrávek jsou základními předpoklady pro další bádání nad vývojem interpretačních forem. V prvních třech kapitolách jsou popsána východiska práce, použité prameny a historie i současná podoba rozhlasového orchestru. Čtvrtá kapitola přibližuje okolnosti vzniku Pražského komorního orchestru. Poslední kapitolu tvoří životopisy jednotlivých hobojistů, včetně podrobných údajů o jejich vzdělání a umělecké kariéře. Nepostradatelnou součástí jsou tabulky natočených zvukových snímků pro Český rozhlas. Biografický soupis hobojistů autor analyzuje a závěrem se zamýšlí nad rolí hobojové skupiny v rozhlasovém orchestru a její pozicí v interpretaci sólových skladeb. Přílohy zahrnují použité prameny a jiné materiály, fotografie a dokumenty z rozhlasového archivu.
Konflikty regionální rockové scény s oficiální kulturní politikou před rokem 1989
VOŘÍŠKOVÁ, Anna
Tato diplomová práce se zabývá konflikty regionální rockové scény s oficiální kulturní politikou před rokem 1989. Celý text lze zjednodušeně rozdělit na dva velké oddíly, přičemž první z nich zasazuje téma do širšího kontextu a druhý se pak zaměřuje přímo na problematiku českobudějovické rockové scény. V samém počátku práce se připomínají společensko-politické události v době vlády komunistického režimu v naší zemi. Další kapitoly přinášejí stručné seznámení s vývojem rockového hudebního stylu ve světě a následně také v Československu. Přitom jsou v textu uváděny příklady třecích ploch, jež vznikaly mezi oficiální kulturní politikou a rockovou hudbou, v celorepublikovém i regionálním měřítku. Další oddíl práce vychází z rozhovorů s pamětníky a přibližuje českobudějovickou rockovou scénu před rokem 1989. Jejím konkrétním konfliktům se státním aparátem se věnuje především poslední třetina práce. Jde o drobné nepříjemnosti, ale i o úřední zákazy rockových ansámblů, brutální zásah veřejné bezpečnosti proti účastníkům koncertu undergroundových skupin v Rudolfově roku 1974 a zinscenovaný soudní proces s hudebním nadšencem a organizátorem Jiřím Gansem. Zhodnocení výsledků celé práce je shrnuto v závěru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.